Pohjois-Savon vertaistukiryhmä

Vertaistukiryhmän tarkoitus on ensisijaisesti vertaistuki dystoniaan sairastuneille ja heidän läheisilleen.

Kokoonnumme Suokadun toimintakeskuksen Turinatuvassa (2.krs.), osoite Suokatu 6. Kuopio, sovittuina keskiviikkoina klo 14-16. Poikkeavat ajat tai paikat näkyvät ajankohtaisissa tiedotteissa.

11.7.2018 Kuopion Parkinson-yhdistyksen, virkistyspäivä pidetään klo 10 alkaen Mattilassa (Myyntimiesten kesäpaikka Päivärannan CM:n lähellä). Ohjelmassa on vertaistukea, pihapelejä, makkaran paistoa ja kahvit. Kahvileipää nyyttikestiperiaatteella. Ilmoittaudu yhdistyksen puheenjohtajalle, Antero Miettiselle, puh. 050 054 1557.

Ensi syksyn 2018 ohjelmaa alustavasti:

Huom! Vertaistukitapaamisten kellonaika vaihtelee.  Jotta työllisetkin voisivat osallistua aktiivisesti toimintaan, päätimme kokeilla valoisaan vuodenaikaan viimevuotista myöhäisempiä vuoroja.

8.8.2018 klo 18-20 (huom. päivä muuttunut!) Aloitamme syksyn Osmo-laivan risteilyllä, laiva lähtee satamasta. Kerho avustaa 15€:n osallistumismaksua 5 €:lla. Omavastuu 10€ tulisi maksaa Pohjois-Savon Dystonia -Vertaistukiryhmän tilille ennen 5.8.18 (vain poikkeustapauksessa vasta satamassa).

22.8.2018 klo 16-18 ATK-valmiuksien kehittäminen vastaamaan Suomen Dystonia -yhdistyksen tiedotuskanavien hallintaa, vertaistukea

19.9.2018 klo 16-18 syksyn arpajaiset

22.9. -23.9.2018 Suomen Dystonia -yhdistyksen 20-vuotisjuhlallisuuksiin osallistuminen Tampereella, osallistumismaksu 35 € (vertaistukiryhmä palauttaa osallistumistodistusta vastaan tilillesi 20 €). Muistathan ilmoittautua (ja varata huoneen, mikäli majoitut Tornissa, kts. jäsentiedote 2/2018) 15.8.2018 mennessä!

17.10.2018 klo 12-14 Suokadun tanssisalissa monipuolista liikuntaa musiikin tahdissa mahdollisesti tanssinopettajan Paula Niemen johdolla yhdessä HelmiOskareiden kanssa

ja klo 14-16 samassa talossa Turinatuvassa käydään läpi Tampereen kuulumiset.

14.11.2018 klo 16-18, vuoden 2019 suunnittelua, SAKKE -hankkeesta kertoo Marjatta Koistinen, Aira Kuivalainen ystävänsä kanssa kertoo kokemuksiaan DBS –leikkauksesta.

12.12.2018 Pikkujoulu, juhlatoimikunta suunnitelkoon hyvissä ajoin! Tuona päivänä on Turinatupa ryhmämme käytössä, mutta jos illanvietto on toisaalla/ jostain syystä eri aikaan, siitä ilmoitetaan uuden tilanteen varmistuttua.

LÄMPIMÄSTI TERVETULOA MUKAAN!

Raija Matilainen, vpj, Kuopio