Joensuun seudun vertaistukiryhmä

Alkuvuodesta elimme vielä toivossa että koronatilanne olisi helpottunut ja suunnittelimme tapaamista ruokailun merkeissä. Tämä tapaaminen toukokuulta meidän täytyy perua.

Joensuun vertaistukiryhmän vaikutusalueella asuva, Lähde mukaan toimintaan!

Suomen Dystonia-yhdistys tarjoaa tietoa ja tukea sairastuneille ja heidän läheisilleen. Yhdistyksen toiminnan perusta on aluetoiminnassa ja Joensuun seudun Dystonia Vertaistukiryhmä järjestää matalan kynnyksen vertaistukitapaamisia, joiden tavoitteena on jakaa kokemuksia luottamuksellisesti toisten vertaisten kanssa sekä ammentaa lisää voimavaroja omaan jaksamiseen ja elämään. Toisinaan tapaamisten yhteydessä järjestetään asiantuntijaluentoja ja erilaisia virkistystapahtumia. Harvinaista sairautta sairastavalle yhdistystoimintaan osallistuminen tarjoaa tiedon ja vertaistuen lisäksi mahdollisuuden löytää yhdessä elämää helpottavia uudenlaisia ajattelu- ja toimintamalleja.

Joensuun seudun Dystonia Vertaistukiryhmä etsii mukaan toimintaansa uusia henkilöitä.

Mukavaa olisi löytää mm. tuore vertaistukiryhmän yhteyshenkilö/vetäjä, jonka tehtävänä olisi vertaistukitapaamisten toiminnan alustava suunnitteleminen, käytännön järjestelyt ja yhteyshenkilönä toimiminen.

Jokaisella meistä dystoniaa sairastavista on taitoja ja niistä on eniten iloa silloin, kun ne voi laittaa käyttöön yhteiseksi hyväksi. Mitkä ovat sinun taitosi?

Haluaisitko käyttää kykyjäsi ja taitojasi auttamalla myös toisia?

Tule mukaan vertaistukiryhmätoimintaan!

Toisten auttaminen, siitä saatu hyvä mieli ja vertaistuki ovat asioita, joita toiminnasta saat. Pääset aitiopaikalle seuraamaan ja hoitamaan asioita muiden vertaisten kanssa.

Jos jokin asia edellä jäi mietityttämään tai kiinnostuit asiasta, ota yhteyttä yhdistyksen sihteeriin puh. 045 235 2338 tai sähköpostitse sihteeri@dystoniayhdistys.com

Yhteyshenkilö

(Teija Toivanen, Joensuu