Syyskuu oli dystoniatietoisuuden kuukausi

Dystonia Europen Dystonia Day 4.9.2021

Dystonia Europe kutsuu kaikki asiasta kiinnostuneet 27. Dystonia Europe -konferenssiin, joka pidetään 4.9. klo 10.30-15.30.

Konferenssissa on dystoniaan perehtyneitä asiantuntijoita jakamassa tietoa dystoniasta ja sen hoitomuodoista. Lisäksi asiantuntijat kertovat mitä on parhaillaan meneillään tutkimuksen kentällä ja kuulet viimeisimmistä Dystonia Europen projekteista. Sinulla on mahdollisuus kuulla myös dystoniapotilaan tarina. Voit myös kysyä asiantuntijoiltamme kysymyksiä!

Dystonia Europe pyytää liittymään mukaan Dystonia-päivään.

Dystonia-tietoisuuskuukauden asiantuntijaluento 6.9.

Suomen Dystonia-yhdistys ry ja Parkinsonliitto ry järjestävät yhdessä asiantuntijaluennon. Illan teemana on itsehoito ja sen tukeminen.

Ohjelma:
17:00 tervetuliaissanat
17:10 itsehoito, neurologi Janne Lähdesmäki
18:00 kysymyksiä
18:10 tauko 10 min
18:20 fysioterapia arjen tukena, fysioterapeutti Mirjami Mustonen
19:10 kysymyksiä
19:20 yhteenvetoa illasta ja kiitos
19:30 tilaisuus päättyy

Dystoniaa sairastavien läheisten vertaiskeskustelu verkossa 14.9.

Lämpimästi tervetuloa dystoniaa sairastavien läheisten verkkokahvilaan tiistaina 14.9. klo 16-18!

Sairastaako joku perheessäsi tai lähipiirissäsi dystoniaa? Haluatko vaihtaa ajatuksia sairauden kanssa elämisestä muiden läheisten kanssa? Läheisten verkkokahvilassa tapaat muita samassa tilanteessa olevia, ja pääset luottamuksellisesti keskustelemaan arjesta dystonian kanssa.

Verkkokahvilaan ei tarvitse valmistautua mitenkään erityisesti. Jokainen saa kertoa vain sen, mitä haluaa.

Dystonia-päivät 25.-26.9.2021

Suomen Dystonia-yhdistys ry järjesti tämän vuoden Dystonia-päivät Helsingissä Original Sokos Hotel Triplassa. Teemana: Yhdessä jaksaa paremmin.

Julkaisuissa voi käyttää tunnistetta #dystoniatutuksi