Kurssit

Kelan kurssit

Kelan esite Kela järjestää kuntoutuskursseja liikehäiriösairautta sairastaville aikuisille (pdf-tiedosto).

Kela järjestää kuntoutuskursseja liikehäiriösairauksia sairastaville aikuisille. Kuntoutus on moniammatillista ja ryhmämuotoista.

Kurssihakuun tästä.
Sairausryhmäkohtaisia kursseja kohtaan pompula,
Sanahakuun Dystonia,
Valitse sairaus tai ammattiala, jolle tarkoitettuja kursseja haluat katsella kohtaan LIIKEHÄIRIÖISTEN SAIRAUDET ja kaikki ammatit
Klikkaa lomakkeen alaosasta Suorita haku, niin saat kurssit näkyviin.

Päivitetty 3.5.2021

Liikehäiriösairauksien liiton kursseja vuonna 2022

Liikehäiriösairauksien liitto järjestää valtakunnallisia sopeutumista tukevia kursseja Parkinsonin tautia, dystoniaa, Huntingtonin tautia ja harvinaisia liikehäiriösairauksia sairastaville ja heidän omaisilleen. Kurssien tavoitteena on edistää osallistujien hyvinvointia antamalla tietoja ja taitoja elämänlaadun parantamiseen, itsehoidon ja toimintakyvyn edistämiseen. Kurssit järjestetään pääosin avomuotoisina eri puolilla Suomea.

Tutustu Liikehäiriösairauksien liiton 2022 kurssitarjontaan Kurssiesite 2022(pdf)

Lisätietoa kursseista löytyy Liikehäiriösairauksien liiton sivuilta: https://www.liikehairio.fi/palvelut/dystonia/kurssit

Lisätietoa kursseista ja kursseille hakemisesta Laura Jussila, kurssitoiminnan asiantuntija, sp. laura.jussila@liikehairio.fi
tai puh. 02 2740 418  ti-to klo 10-12 tai puh. 050 463 8278 sp. kurssi@liikehairio.fi

Tuetut lomat

Hae lomalle!

Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n (MTLH) järjestää yhteistyössä Liikehäiriösairauksien liiton ja STEAn tukemia 5 vuorokauden mittaisia lomajaksoja. Lomat on suunnattu liikehäiriösairauk­sia sairastaville ja heidän läheisilleen/perheille sekä omaishoitajille. Lomatoiminnan tavoitteena on vahvistaa lomalaisten osallisuutta ja henkilökohtaisia tai perheensisäisiä voimavaroja.

Lue lisää MTLH:n tuetuista lomista täältä: https://mtlh.fi/loman-hakeminen/

Lisätietoa lomista Liikehäiriosairauksien liiton sivuilta.

Lomille haku: Hakemukset lähetetään viimeistään 3 kuukautta ennen lomajakson alkua Maaseudun terveys- ja lomahuoltoon, Mannerheimintie 31 B 20, 00250 Helsinki (puh. 050 406 4616).

Lomakalenteri https://lotu.lomajarjestot.fi/t/MTLH/calendar/list

Päivitetty 18.9.2022