Kurssit

Kelan kurssit

Kurssihakuun tästä!

Parkinsonliiton kursseja vuonna 2021

Parkinsonliitto järjestää valtakunnallisia sopeutumisvalmennuskursseja Parkinsonin tautia, dystoniaa, Huntingtonin tautia ja harvinaisia liikehäiriösairauksia sairastaville ja heidän omaisilleen. Kurssien tavoitteena on edistää osallistujien hyvinvointia antamalla tietoja ja taitoja elämänlaadun parantamiseen, itsehoidon ja toimintakyvyn edistämiseen. Kurssit järjestetään pääosin avomuotoisina eri puolilla Suomea.

Tutustu Parkinsonliiton 2021 kurssitarjontaan Kurssiesite 2021(pdf)

Lisätietoa kursseista löytyy Parkinsonliiton sivuilta: https://www.parkinson.fi/kuntoutus

Sopeutumisvalmennuskursseja:

Dystonia - verkkokurssi
Kurssinumero 1421, dystoniaa sairastaville

Dystonia-verkkokurssi tarjoaa perustietoa sairaudesta, tukea sairauteen sopeutumisessa ja sen kanssa elämisessä asiantuntijatiedon ja vertaiskeskustelujen avulla. Kurssilla käsiteltäviä aiheita ovat mm.  dystonia sairautena, mieliala ja sopeutuminen, liikunta ja sosiaalinen tuki. Asiantuntijoina kurssilla ovat mm. neurologi, psykologi ja fysioterapeutti.

26.4. klo 17–19
  3.5. klo 17–19
10.5. klo 17–19
17.5. klo 17–19
24.5. klo 17–19
31.5. klo 17–19

Haku kurssille päättyy 26.3.2021

Keho ja mieli
Kurssinumero 3021, dystoniaa sairastavat ja läheiset

Kurssin tavoitteena on tukea sairauteen sopeutumista ja elämistä vaikeidenkin oireiden kanssa yhdessä asiantuntijoiden ja vertaisten kanssa. Kurssilla saa tietoa dystoniasta sekä ohjataan ja motivoidaan itsehoitoon. Kurssipäivinä tarjotaan ohjelman mukaiset ruokailut. Kurssilla voi yöpyä (omavastuu 60€) tai käydä päiväseltään.

11.–13.11. ja 8.12. verkkotapaaminen Kuopio Kylpylähotelli Rauhalahti + internet

Haku päättyy 11.10.2021

Tuetut lomat

Hae lomalle!

Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n (MTLH) järjestää yhteistyössä Parkinsonliiton ja STEAn tukemia 5 vuorokauden mittaisia lomajaksoja. Lomat on suunnattu liikehäiriösairauk­sia sairastaville ja heidän läheisilleen/perheille sekä omaishoitajille. Lomatoiminnan tavoitteena on vahvistaa lomalaisten osallisuutta ja henkilökohtaisia tai perheensisäisiä voimavaroja. Lomatarjonta 2021

Tuetut lomat ovat hinnaltaan edullisia Maaseudun Terveys ja Lomahuolto ry:n (MTLH) järjestämiä ja STEA:n (ent. Raha-automaattiyhdistyksen) tukemia viiden vuorokauden mittaisia lomajaksoja. Lisätietoa

Lomille haku: Hakemukset lähetetään viimeistään 3 kuukautta ennen lomajakson alkua Maaseudun terveys- ja lomahuoltoon, Mannerheimintie 31 B 20, 00250 Helsinki (puh.050 406 4616).

Lomakalenteri https://lotu.lomajarjestot.fi/t/MTLH/calendar/list

Lisätietoa lomista http://www.mtlh.fi/ sekä liiton järjestösuunnittelijoilta.

Päivitetty 17.10.2020