Kurssit

Kelan kurssit

Kuntoutus- ja sopeutumisvalmennuskurssit 2020

Kurssit näkyvät yllä olevasta linkistä. Tarkempia tietoja näistä saat Kelan sivuilta. Tässä linkki!

Parkinsonliiton kursseja vuonna 2020

Koottu Parkinsonliitto ry:n Kuntoutuspalveluoppaasta 2020 opas(pdf)

Lisätietoa kursseista löytyy Parkinsonliiton sivuilta: https://www.parkinson.fi/kuntoutus

Sopeutumisvalmennuskursseja:

Stimulaatiokurssi stimulaatiohoitoa käyttäville tai sitä harkitseville Parkinsonin tautia, dystoniaa ja essentiaalista vapinaa sairastaville ja läheisille Tampereella kolmena päivänä lokakuussa. Kurssi kestää 3 x 6h ja se toteutetaan 13.10. klo 13-19., 14.10 ja 15.10. klo 10-16. Kurssipäivänä tarjotaan lounas tai päivällinen ja kahvi. Haku kurssille päättyy 16.9.2020.

Teemakurssit:

Ryhmäliikuntakurssi omatoimisille liikehäiriösairaille ja läheisille Kuortaneen Urheiluopistolla 29.9.-2.10.2020. Kurssin kesto on 4 x 6h ja yöpyvien omavastuuosuus on 80 €/kurssi. Haku päättyy 1.9.2020. Kurssipäivinä tarjotaan lounas tai päivällinen.

UUSI TEEMA! Musiikkipainotteinen voimavara, rytmi ja liike -kurssi liikehäiriösairaille ja läheisille Savonlinnassa, Musiikkikeskus Empaatissa 15.-

16.9 ja 13.-14.10. klo 10-15. Kurssi kestää 4 x 5h ja haku päättyy 19.8.2020.

Kajaanissa 6.-8.11., paikka tarkentuu myöhemmin, kesto 4h + 8h + 5h. Yöpyvien omavastuu 60 €/kurssi ja haku päättyy 5.10.2020.

UUSI TEEMA! Koirasta iloa ja voimavaroja omatoimisille liikehäiriösairaille ja läheisille, joilla on koira lemmikkinä Lahdessa kesäkuussa. Kurssin kesto 4h + 6h + 6h ja se toteutetaan 2.6. klo 12-16, 3.6. ja 4.6. klo 10-16. Haku päättyy 30.4.2020. Huomioithan, että koirasi on terve ja tulee toimeen sekä ihmisten että muiden koirien kanssa. Kurssipäivinä tarjotaan lounas ja kahvi.

UUSI TEEMA! Rytmi ja liike, joka on omatoimisille liikehäiriösairaille ja läheisille toteutetaan Jyväskylän tanssiopistolla lokakuussa 13., 14. ja 15. päivä, kesto 4h + 8h + 5h. Haku päättyy 15.9.2020. Kurssipäivinä tarjotaan lounas ja/tai päivällinen ja kahvi.

Tuetut lomat

Tuetut lomat ovat hinnaltaan edullisia Maaseudun Terveys ja Lomahuolto ry:n (MTLH) järjestämiä ja STEA:n (ent. Raha-automaattiyhdistyksen) tukemia viiden vuorokauden mittaisia lomajaksoja. Lisätietoa

Lomille haku: Hakemukset lähetetään viimeistään 3 kuukautta ennen lomajakson alkua Maaseudun terveys- ja lomahuoltoon, Mannerheimintie 31 B 20, 00250 Helsinki (puh.050 406 4616).

Lomakalenteri https://lotu.lomajarjestot.fi/t/MTLH/calendar/list

Lisätietoa lomista http://www.mtlh.fi/ sekä liiton järjestösuunnittelijoilta.