Kurssit

Kelan kurssit

Kelan esite Kela järjestää kuntoutuskursseja liikehäiriösairautta sairastaville aikuisille (pdf-tiedosto).

Kela järjestää kuntoutuskursseja liikehäiriösairauksia sairastaville aikuisille. Kuntoutus on moniammatillista ja ryhmämuotoista.

Kurssihakuun tästä.
Sairausryhmäkohtaisia kursseja kohtaan pompula,
Sanahakuun Dystonia,
Valitse sairaus tai ammattiala, jolle tarkoitettuja kursseja haluat katsella kohtaan LIIKEHÄIRIÖISTEN SAIRAUDET ja kaikki ammatit
Klikkaa lomakkeen alaosasta Suorita haku, niin saat kurssit näkyviin.

Päivitetty 3.5.2021

Parkinsonliiton kursseja vuonna 2021

Parkinsonliitto järjestää valtakunnallisia sopeutumisvalmennuskursseja Parkinsonin tautia, dystoniaa, Huntingtonin tautia ja harvinaisia liikehäiriösairauksia sairastaville ja heidän omaisilleen. Kurssien tavoitteena on edistää osallistujien hyvinvointia antamalla tietoja ja taitoja elämänlaadun parantamiseen, itsehoidon ja toimintakyvyn edistämiseen. Kurssit järjestetään pääosin avomuotoisina eri puolilla Suomea.

Tutustu Parkinsonliiton 2021 kurssitarjontaan Kurssiesite 2021(pdf)

Lisätietoa kursseista löytyy Parkinsonliiton sivuilta: https://www.parkinson.fi/palvelut/dystonia/kuntoutus

Keho ja mieli
Kurssinumero 3021, dystoniaa sairastavat ja läheiset

Kurssin tavoitteena on tukea sairauteen sopeutumista ja elämistä vaikeidenkin oireiden kanssa yhdessä asiantuntijoiden ja vertaisten kanssa. Kurssilla saa tietoa dystoniasta sekä ohjataan ja motivoidaan itsehoitoon. Kurssipäivinä tarjotaan ohjelman mukaiset ruokailut. Kurssilla voi yöpyä (omavastuu 60€) tai käydä päiväseltään.

11.–13.11. ja 8.12. verkkotapaaminen Kuopio Kylpylähotelli Rauhalahti + internet

Haku päättyy 11.10.2021

Lisätietoa kursseista ja kursseille hakemisesta vs.kuntoutussuunnittelija Miia Kivipuro ma–to klo 10–14  puh 02 274 0418, kurssi@parkinson.fi

Tuetut lomat

Hae lomalle!

Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n (MTLH) järjestää yhteistyössä Parkinsonliiton ja STEAn tukemia 5 vuorokauden mittaisia lomajaksoja. Lomat on suunnattu liikehäiriösairauk­sia sairastaville ja heidän läheisilleen/perheille sekä omaishoitajille. Lomatoiminnan tavoitteena on vahvistaa lomalaisten osallisuutta ja henkilökohtaisia tai perheensisäisiä voimavaroja. Lomatarjonta 2021.

Lomille haku: Hakemukset lähetetään viimeistään 3 kuukautta ennen lomajakson alkua Maaseudun terveys- ja lomahuoltoon, Mannerheimintie 31 B 20, 00250 Helsinki (puh.050 406 4616).

Lomakalenteri https://lotu.lomajarjestot.fi/t/MTLH/calendar/list

Lisätietoa lomista http://www.mtlh.fi/ sekä liiton järjestösuunnittelijoilta.

Päivitetty 3.5.2021