Kurssit

Suomen Parkinson-liiton kurssit

Dystonia sopeutumisvalmennuskurssi

Turussa Suvituulessa 22.-26.01.2018 erilaisia dystonioita sairastaville ja omaisille. Kurssin tavoitteena on edesauttaa liikehäiriöön sopeutumista ja selviytymistä vaikeidenkin oireiden kanssa asiantuntijoiden ohjauksella. Viimeinen hakupäivä on 22.11.2017. Lisätietoa

Voit hakea kurssille myös sähköisellä lomakkeella täältä.

Verkkosovakurssit

VERKKOSOVA on Suomen Parkinson-liiton hallinnoima ja RAY:n, nykyisin STEA:n rahoittama hanke, jossa kehitetään verkossa (internetissä) toteutettavaa sopeutumisvalmennuskurssia. Verkkokurssin avulla pyritään mahdollistamaan entistä useamman osallistuminen sopeutumisvalmennuskurssille asuinpaikasta sekä työ- ja elämäntilanteesta riippumatta.

Avaimia työssä jaksamiseen -verkkosopeutumisvalmennuskurssi työelämässä mukana oleville dystoniaa ja MS-tautia sairastaville (3+3). Verkossa keskiviikkoisin 4.4., 11.4., 18.4., 25.4., 2.5., 9.5., 16.5. ja 30.5. klo 17.30−19.30. Viimeinen hakupäivä: 21.2.2018. Lisätietoa

Tuetut lomat

Tuetut lomat ovat hinnaltaan edullisia Maaseudun Terveys ja Lomahuolto ry:n (MTLH) järjestämiä ja STEA:n (ent. Raha-automaattiyhdistyksen) tukemia viiden vuorokauden mittaisia lomajaksoja. Lisätietoa

Kelan kurssit

Kuntoutus- ja sopeutumisvalmennuskurssit 2017

Kela järjestää työikäisille monipuolista kuntoutusta, jolla parannetaan ja tuetaan työkykyä ja edistetään työelämään pääsyä tai sinne paluuta. Kussitarjonta tästä (päivitetty 5.7.2017).

Vaativaa lääkinnällistä kuntoutusta järjestetään asiakkaalle, jolla on sairauteen tai vammaan liittyvä suoritus- ja osallistumisrajoite, joka aiheuttaa hänelle huomattavia vaikeuksia osallistumisessa ja suoriutumisessa arjessa.  Kuntoutuksella voidaan tukea kuntoutujan mahdollisimman itsenäistä ja täysipainoista toimintaa ja osallistumista hänelle merkityksellisissä arjen ympäristöissä.

Sairausryhmäkohtaiset kuntoutuskurssit tukevat sairastuneita tai vammautuneita henkilöitä sekä heidän perheitään monissa eri elämäntilanteissa. Lisätietoa http://www.kela.fi/kuntoutus

Hakuohje: Kela -> kuntoutus -> kuntoutuskurssihaku: pompula kohtaan "sairausryhmäkohtaisia kursseja" ja sanahakulaatikkoon dystonia, sen jälkeen "suorita haku", niin näet päiväkohtaisen tilanteen.