Ajankohtaista

Suomen Dystonia-yhdistys on siirtymässä yhä enemmän sähköiseen tiedottamiseen. Oletko ilmoittanut toimivan sähköpostiosoitteen yhdistykselle? Ellet ole, tekisitkö sen pikaisesti. Voit lähettää sähköpostiosoitteesi osoitteeseen: jasenasiat@dystoniayhdistys.com

Vuoden 2019 valtakunnalliset Dystonia- päivät pidetään Hämeenlinnassa 28.- 29.9.2019!

Teemaluento Uupumusoireesta neurologissa sairauksissa

Neuropsykologian erikoispsykologi Elina Okker kertoo moniin neurologisiin sairauksiin liittyvästä uupumusoireesta, sen huomioimisen ja hoitamisen keinoista sekä vaikutuksesta arkeen. Uupumus-oire, mitä se on? Kuinka siihen voi itse vaikuttaa? Miten sen kanssa tulla toimeen?

Maksuton teemaluento on tarkoitettu sinulle, joka sairastat MS-tautia, harvinaista neurologista sairautta, Parkinsonin tautia tai jotakin liikehäiriösairautta tai jos sinulla on ollut aivoverenkiertohäiriö. Myös läheiset ja ammattilaiset ovat tervetulleita kuuntelemaan luentoa. Teemaluento järjestetään Neuroneuvonnan toimesta.

Aika: keskiviikko 15.5. klo 17:30-19:00

Paikka: Kulttuuritalon kokoustila Aino, Sturenkatu 4, Helsinki tai verkossa, omalta koneelta

Ilmoittautumiset to 2.5. mennessä osoitteessa tapahtumat.neuroliitto.fi

Valitse ilmoittautuessasi osallistutko verkkoluennolle vai luennolle Helsingissä. Verkkoluentoon ilmoittautuneille lähetetään sähköpostitse tarkemmat tiedot ja luentolinkki noin viikkoa ennen tilaisuutta. Luennosta ei tehdä tallennetta.

Etsintäkuulutus ”Harvinaiseksi valokuvamalliksi”

Ensi vuonna Harvinaisten sairauksien päivän yhteydessä toteutetaan valokuvanäyttely teemalla Näytä harvinaisuutesi. Tarkoituksena on nostaa esille harvinaisuuden monimuotoisuutta. Harvinaiset-verkosto etsii 10-15 kuvattavaa, jotka ovat valmiita jakamaan myös omat tarinansa kuvien tueksi. Kuvaukset järjestetään kesäkuussa yhden tai kahden päivän aikana.

Lähettäkää 17.5.2019 mennessä harvinaiset@harvinaiset.fi -osoitteeseen lyhyt kuvaus henkilöstä ja miksi hänen tarinansa on kiinnostava sekä ehdokkaan nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.